الگوریتم جدید گوگل | تغییر رتبه سایتهای پزشکی
الگوریتم جدید گوگل باعث تغییراتی در رتبهبندی برخی وبسایتها شده است، هرچند درباره تغییرات الگوریتم گوگل August 1, 2018 «به شمسی ۱۰ مرداد ۱۳۹۷» صحبتهای زیادی شده،
اما گوگل توضیح کامل و جامعی در باره این تغییرات در رتبهبندی وبسایتها ارائه نکرده است.
وقتی در توییتر از Danny Sullivan «کارشناس گوگل» درباره تغییرات جدید برای جلوگیری از کاهش رتبه وبسایت پرسیده شده، او پاسخ داد:
اگر محتوای عالی تولید میکنید، به کار خود ادامه دهید، ایجاد محتوای ارزشمند و غنی همچنان مهم و مفید خواهد بود.
Danny Sullivan
یکی از فعالیتهایی که انجام میدهم، «خدمات سئو و بهینه سازی سایت در قزوین» است.
بنابراین وظیفهی من است که همیشه از آخرین تغیرات الگوریتمهای موتورهای جستجو با خبر باشم.
با تحقیق و مطالعهای که انجام دادم، به برخی فرکانسهای تاثیر گذار دست پیدا کردم که در این مقاله به برخی از آنها میپردازم.
الگوریتم جدید | تغییر رتبه سایتهای پزشکی
۶ ماه پیش مدیریت یک وبسایت پزشکی را برعهده گرفتم. در حال حاضر وبمستر همان وبسایت هستم.
وبسایتهای پزشکی بعد از بکارگیری الگوریتم جدید گوگل آگوست ۲۰۱۸ بیشترین تغییر را در رتبهبندی مشاهده کردند.
در این مطلب به سیگنالهایی که برای رتبه این نوع سایتها مهمتر و قویتر شدهاند میپردازم.
با اضافه شدن هوش مصنوعی به الگوریتمها و رتبهدهی گوگل، رضایت و مفید بودن وبسایت برای کاربران همچنان در حال پررنگتر شدن است.
استراتژی گوگل برای نمایش سایتها در نتایج جستجو مانند گذشته، تاثیر مستقیم بر رفتار و رضایت کاربر «جستجو کننده» دارد.
اعتماد و سلامت کاربر
عوامل مختلفی وجود دارند تا کاربر به واسطهی آنها به یک سایت اعتماد کند.
برای درک بهتر موضوع سعی میکنم با چند مثال بیشتر توضیح دهم.
راستی «نحوه نوشتن توضیحات متا» را از دست ندهید.
۱- فروش محصولات
در نظر بگیرید یک سایت پزشکی محصولی ارائه میدهد که باعث جلوگیری از ریزش مو میشود.
وقتی وارد سایت موردنظر میشوید با این محصول مواجه میشوید.
در قدم اول هدف این وبسایت مشخص شده است که فروش یک یا چند محصول خاص است.
کاربر برای خرید این محصول باید پول بدهد تا از خدمات آن برخوردار شود.
علاوه بر این محصول میتواند مستقیما بر سلامت کاربر تاثیر بگذارد.
الگوریتم جدید گوگل با گرفتن سیگنالهایی از این هدف آگاه شده و با استفاده از دیگر سیگنالها، سعی میکند تا اعتبار و سلامت محصول را بررسی کند.
بررسی اعتبار محصول
با کمک لینکها و اطلاعات دیگری که گوگل درباره این محصول بدست میآورد، اعتبار این محصول را تعیین میکند.
گوگل با استفاده از بانک اطلاعات خود که بیشتر از کاربرانی که در حساب کاربری خود وارد شدهاند به دست میآورد، به نتایج مورد نظر میرسد، برای مثال:
- آیا این محصول از نظر بهداشتی در سازمانهای معتبر تایید شده؟
- مصرف کنندگان این محصول از بازخورد و نتیجه آن رضایت داشتهاند؟
- مصرف این محصول از نظر علمی ثابت شده است؟
اگر محصولی در وبسایت شماست که از اعتبار کافی برخوردار نیست، گوگل اعتبار وبسایت شما را کاهش خواهد داد.
هدف اصلی وبسایت
الگوریتم جدید گوگل تلاش میکند هدف اصلی وبسایت شما را پیدا کند.
فروختن محصولات در وب سایت کار اشتباهی نیست و گوگل با آن مخالفتی ندارد.
اما سایتهایی را بیشتر دوست دارد که هدف اصلی آنها کمک به مردم است، نه صرف فروش محصول و درآمدزایی.
برای مثال اگر داروی جلوگیری از ریزش مو در وبسایت به فروش میرسد، بهتر است چند نکته رعایت شود:
- مطالب وبسایت «مخصوصا پزشکی» باید توسط افراد متخصص و شناخته شده نوشته شده باشد.
- اطلاعات علمی و جامعی درباره ریزش مو ارائه شود.
- در صورتی که محصول مجوز بهداشتی ندارد، کاربر سایت باید از این موضوع اطلاع داشته باشد.
- راهکارهای علمی و پزشکی معتبر در باره ریزش مو ارائه شود.
در صورتی که محتوای شما توسط فرد شناخته شده و معتبری نوشته نشده است،
کسب اعتبار و گرفتن رتبه از گوگل زمانبر و سختتر خواهد بود.
صداقت با کاربران
اگر به مفید بودن وبسایت خود برای مردم ایمان دارید، صداقت خودتان را در وبسایت به نمایش بگذارید.
اگر یک وبسایت وابسته هستید، اگر هدف شما فروش محصولات است و یا هرچیز دیگر این موضوع را با کاربران خود درمیان بگذارید.
کاربرانی که از خدمات و اطلاعات وبسایت شما استفاده میکنند،
دوست ندارند ناگهان با اطلاعات پنهانی از شما روبرو شوند، که دوست داشتهاند در ابتدا از آن با خبر باشند.
نوشتههای بالا بیشتر درباره تاثیرات الگوریتم جدید گوگل «اکتبر ۲۰۱۸» بر وبسایتهای پزشکی بود.
امیدوارم بتوانم روند نوشتن را ادامه دهم و دیگر یافتههای جالب را با شما به اشتراک بگذارم.
در مقالات بعدی به تاثیر این الگوریتم بر دیگر وبسایتها خواهم پرداخت.